ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی

ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی

مطالب این وبلاگ مربوط به وب سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر می باشد

  • ۰
  • ۰

اکتشاف انرژی زمین گرمایی به عنوان یک اولویت توسعه پایدار انرژی در صربستان

Exploitation of geothermal energy as a priority of sustainable energetic development in Serbia

 

چکیده: بحران اقتصادی جهانی واقعی، شامل همه مسائل شناخته شده دیگر از توسعه قابل تحمل، جهت توسعه همه کشورهای جهان را بازتاب می دهد. صربستان، مانند اروپا در اولین گام توسعه اش، برای تطابق پیشرفتش با تجربه کشورهای دیگر از توسعه های قابل تحمل و مطابق قوانین حوزه فعال و کارآیی فعال به همان خوبی ترفیع و توسعه بخش استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی تلاش می کند. از سوی دیگر صربستان کشوری است که به همه انواع انرژی وابستگی دارد، که ثبات اقتصادی آن تاثیر گسترده ای خواهد داشت. بنابراین، استراتژی توسعه انرژی الزامی بودوبا همه جنبه های توسعه انرژی تا سال 2015 سروکار دارد و همچنین اولویت هایی را تعریف میکند که می تواند به شکل عمده در انتخاب فرم منابع انرژی متناوب دیگر دیده شود. این منابع، برمبنای برخی از این ملاک ها، می توانند بعنوان مناسب ترین راه برای جایگزینی تدریجی انرژی که از منابع مرسوم بدست می آید، در نظر گرفته شوند. با توجه به اهداف استراتژیک تعریف شده و پتانسیل های داخلی که در معرض مصرف شدن هستند، به همان خوبی پارامترهای اقتصادی، یک منبع متناوب انرژی از اهمیت پایه ای برای اکتشافات آتی در قلمرو انرژی حرارتی زمین صربستان انتخاب شد. تحقیقات اشاره به این واقعیت دارد که صربستان قادر به پاسخ گویی مناسب به مطالبات پروتکل کیوتو و قوانین اروپایی درخصوص جانشین کردن مقدار مشخصی از سوخت های فسیلی با سوخت های مواد بیولوژیکی خام می باشد.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

 

1- مقدمه

برای سالها، صربستان از کمبود انرژی رنج برده است و این کمبود رو به رشد بوده است. صربستان یک کشور وابسته به انرژی است. مصرف سالانه همه انواع انرژی بیشتر از تولید محلی است، چیزی که وابستگی کامل در حدود 40 درصد را موجب می شود. همزمان، باید به این واقعیت توجه داشت که سطح توسعه اقتصادی زیر سطح لازم برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به کشورهای پیشرفته است و نیاز به انرژی در حال افزایش است. صربستان پتانسیل سرمایه گذاری خوبی در منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی ، باد، زمین گرمایی دارد. بزرگترین منابع شاید بر پتانسیل عظیم منابع زمین گرمایی، زیست توده و گازهای زیستی متکی باشد. با این وجود، اگاهی از این موضوع تا کنون چندان توسعه نیافته است و میزان ناکافی از سرمایه گذاری برای راه اندازی یک چرخه سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد، حتی با این وجود، صندوق های ارز بر روی انرژی موردنیاز سرمایه گذاری می کنند.

برای حل نظام مند مسئله کمبود انرژی و انطباق این توسعه و پیشرفت با مطالبات قراردادهای مصوب بین المللی، صربستان ردیفی از اسناد توسعه ای پایه را که آشکارا به ضرورت مدیریت پایدار منابع انرژی اشاره می کند پذیرفت. با تعریف این استراتژی توسعه پایدار، اصل نیاز برای مفهوم سازی کافی روابط بین توسعه اقتصاد و حفظ طبیعت پذیرفته شد.

 

3- متدولوژی تحقیق

با تصور سیاست هایی برای توسعه بخش انرژی در صربستان (درناحیه وجوودینا) یک دید دقیق و مبتنی بر مبنای برخی اهداف توسعه داده شده در این بخش وجود داشت. بعد از تصورات استراتژیک، فاز تحلیل استراتژیک با هدف برقراری حالت در محیط داخلی و خارجی- هدایت شده بود. با انجام اینها امکان برقراری اهداف آینده و مشخص کردن فعالیت هایی که برای واقعی سازی لازمند مشخص می شود. یکی از اهداف استراتژیک اصلی توسعه بخش انرژی، جهت دهی جزئی به منابع انرژی قابل تجدید است در یک تحقیق جامع برای برقراری موارد زیر وجود داشت:

پتانسیل های دردسترسی منابع انرژی های تجدید پذیر

سود آوری اقتصادی گرفتن انرژی از منابع تجدید پذیر

ویژگی های زمین گرمایی صربستان

پتانسیل انرژی زمین گرمایی صربستان

این تحقیق همه منابع در دسترس انرژی های تجدید پذیردر منطقه وجودوودیا را پوشش می دهد(زیست توده، نیرو محرکه برق، باد ، خورشیدی و انرژی زمین گرمایی). این تحقیق فرض می کند که دو منبع انرژی تجدید پذیر را به کار میگیرد که بزرگترین پتانسیل به کار گیری در حین برنامه ریزی سرمایه گذاری های آینده را دارد.

 

4- نتایج تحقیق

3.1. پتانسیل های در دسترس منابع انرژی تجدید پذیر خاص

بعد از این تحقیق، مقیاس های مبنای زیر در فیلد پتانسیل موقتی همه منابع تجدید پذیر انرژی در صربستان تعیین شده است:

حودا 4.2 MTOE (میلیون تن هم قیمت نفت) در یک سال (مثلا حدود 62%) از کل پتانسیل از استخراج زیست توده، 1 MTOE از چیزی که پتانسیل زیست توده چوبی را ایجاد میکند (انداختن درختان و هدر دادن توده چوب در طی فرآیند اولیه و صنعتی) و بیشتر از 4/1 MTOE از زیست توده کشاورزی ساخته می شود.

حدود 4/0 MTOE در سال (4/10% از کل پتانسیل) در محل های کوچک  ایستگاه توان هیدرو الکتریک می ساخته می شود. این تخمین برمبنای تعدیل گرمایی زمین از ایستگاه های توان هیدرو الکتریک کوچک است که 856 مکان مناسب برای ساخت ایستگاه های کوچک از 90kW تا 5/8kW، از کل توان 450MW و 1590GW با 90% از موقعیت ها، پتانسیل تکنیکی زیر 1 MW وجود دارد.

در حدود 2/0 MOTE در سال (حدود 2/5% از کل پتانسیل) حوزه زمین گرمایی موجود است که بیشترین منطقه قلمرو در وجوودیا است. در حال حدود 160 حفره عمیق کشف شده که دمای آب آنها حدود 608 درجه سانتی گراد (140 درجه فارنهایت) است و توان گرمایی آنها به 160 S/MJاست که همه تحقیقات نشان میدهد که پتانسیل ذکر شده حداقل پنج برابر بیشتر از میزان موجود است.

حدود 9/1 MOTE در سال (حدود 5% از کل پتانسیل) برمبنای انرژی باد است که مبتنی برداده های بلند مدت ایستگاه های هیدرو متولوژیکال موجود است که اندازه گیری در 10 متر ارتفاع  انجام می دهد و همچنین مبتنی بر داده های جدید اندازه گیری است که در ارتفاع 100 متری انجام شده است .

حدود 64/0 MOTE در سال (حدود 7/16% از کل پتانسیل) در استفاده از انرژی خورشیدی ، شامل اینکه در صربستان تعداد ساعت تابش خورشید بیشتر از خیلی از کشورهای دیگر وحدود 2000 ساعت در هر سال است بدست آمده است.

3.2. سود اقتصادی گرفتن انرژی از منابع مختلف تجدید پذیر

بعد از تعیین پتانسیل موجود منابع قابل تجدید انرژی، ملاک های سود اقتصادی با استفاده از نرخ جبران خسارت می توان به شکل زیر نشان داد

برمبنای نتایج اولیه تاثیرات اقتصادی و انرژی ای اندازه گیری شده بهره برداری شده از انرژی، که از منابع تجدید پذیر بدست می آیند، دردسترس بودن آب های زمین گرمایی بعنوان قابل قبول ترین انرژی تجدید پذیر قابل قبول است.

3.3 ویژگی زمین گرمایی صربستان

ویژگی زمین گرمایی صربستان بدلیل منبع و کاربرد آن، جالب است. چهارگروه مخزن وجود دارد که بر اساس عمقشان طبقه بندی می شوند.

اولین گروه مخزن ها حداکثر ضخامت 2000 متر دارند. بالاترین درجه حرارت آب 120 درجه سانتی گراد (248 درجه فارنهایت) است. متوسط جریان بازدهی 1-3 S/I است.

گروه دوم مخازن در پایین ترین دوره پلیوسن و رسول پانونیان ، ترکیبی ازسیداستون پایینترین نسبت روزنه از حوزه گروه اول است. حداکثر دمای آب مورد انتظار در این گروه تا 120 درجه سانتی گراد است. متوسط بازده جریان ، 5/2-5 S/I و بهترین دمای آب 50-60 درجه سانتی گراد است.

گروه سوم رسوب های نئوژن و پالئوژن است. سنگ آهک های دوره ای، ماسه سنگ، جوش سنگ اساسی  و جوش خوردگی سنگی بنیادی وجود دارد. متوسط بازده خوب 5-10 S/I و حداکثر دما 40-60 درجه سانتیگراد است.

چهارمین گروه از مخزن ها صخره های مسوزوئیک و پالئوزیک در زیر رسوبات پالئوژن و نئوژن است. متوسط بازده خوب S/I 12یا 40 S/I از مخازن نزدیک حاشیه حوزه است.

3.4. پتانسیل انرژی زمین گرمایی در صربستان

با دنبال کردن حلیل های جزیی نتایج تحقیق، شامل اندازه گیری نقاط لازم برای سرمایه گذاری و دوره سود بردن از اعطای منابع مشخصی از انرژی که توسط استراتژی توسعه بخش انرزی تعیین شده اند که انرژی زمین گرمایی بعنوان یک تقدم منابع تجدید پذیر از انرژی در قلمرو وجوودیا و سیبری درحالت کلی درنظرگرفته شود.

مواد معدنی و آب های گرم وجوودیا برای کشورها شناخته شده است. اسناد نشان میدهد که آنها توسط رمانی های باستان و بعدها توسط ترکها استفاده می شدند. اولین حفر زیر فشار درنزدیک ترین تاریخ در سال 1848بوده است. عمق اولین چشمه ها 400 متر بود و برخی از آنها تا کنون استفاده می شود.

 

ویژگی زمین گرمایی صربستان یک نتیجه ترکیبات زمین شناختی از نوع زمین و ویژگی های مربوط به آب و زمین گرمایی نمای زمین است. دانش کامل بیشتر در مورد پتانسیل های زمین گرمایی حفر کردن، از سال 1949 جمع آوری شد. در سالهای 1969 تا 1996، 73 حفره با عمق کلی 60/62678 حفر شد. تحقیقات فشرده تر در دهه 80 قرن اخیر وقتی 45 حفره حفرشده بود و مجموع عمق 34840 متر یا حدودا 56% از کل عمق حفره هاست.  قلمرو وجوودینا به عنوان حوزه پانوئین متعلق به ناحیه بزرگ زمین گرمایی اروپایی و بکارگیری فیلد انرژی زمین گرمایی است. برای زمان حال، انرژی گرمایی بدست آمده و استفاده می شود. این مربوط به آبهای گرم نواحی طبیعی و آبهای توده های صخره ای است که میتواند توسط حفر کردن قابل دسترس باشند. در وجوودیا برای سیستم بررسی آب های زیرزمینی ، شناخته و طبقه بندی شده اند. ویژگی های مبنایی تحقیق ها و تعریف ها: ترکیب رفتار شناسانه، مراجع مربوط به تطابق و توالی سنگهای لایه ای، نوع کیفیت جمع کنندگان صخره، ویژگی های دمایی و هیدرودینامیکی، ویژگی های فیزیکی وشیمیایی از آب های محل اتصال و معدنی، و همراه کردن گازهای رها شده.

غلظت جریان زمین گرمایی، پارامتر اصلی استفاده شده برای اندازه گیری پتانسیل زمین گرمایی در موقعیت خاص را ارائه می کند. این پارامتر مقدار غلظت جریان زمین گرمایی هر ثانیه را در محدود 1 مترمربع از زمین محدوده تحقیق در سطح زمین را ارائه می کند.

در حالت کلی، آب های زمین گرمایی مناسب برای استفاده در همه سیستم ها متراکم شده اند. اگرچه در همه سیستمها، دمای آنها، فراوانی، ویژگی های جمع کنندگان، ترکیبات شیمیایی، فاکتورهای گازدار و دیگر مشخصات برای تعیین اکتشافات بعدی و شرایط خاص اکتشاف، قاطع هستند. این دلیل این است که چرا هر حفره باید منحصرا از نظرجزییات تصمیم گیری برای حالت اکتشاف و مناسب ترین تجهیزات بررسی شوند. تحقیق روی 73 حفره زمین گرمایی ایجاد می شود ، که عمیق ترین آنها 2520 متر است و کم عمق ترین آنها 305 متر است. عکس جدید ویژگی های مهم و مربوطه آب زمین گرمایی در صربستان به شکل زیر است.

حفاری ها عمدتا به صورت خود ریزشی عمل می کنند و بیشترین تکرار زیادشدن آب 10-20 S/I است.

اکثر دمای خروجی تکرار شوند 40-60 درجه سانتی گراد است.

شیب زمین گرمایی 5/ 4 تا 5/7 درجه سانتی گراد به ازای 100  متر است.

تقریبا همه آبها شامل مقادیر مشخصی از گازها، عمدتا متان هستند.

آبها دارنده مواد معدنی حل شد در حدود 42/0 تا 94/13 گرم برلیتر هستند.

محتویات معدنی در حفاری های انجام شده برای گاز و نفت 4/0 تا 18/40 گرم بر لیتر است.

انرژی گرمایی سراسری حفاری های گرمایی آب باعث سردکردن آب تا 15 درجه سانتی گراد می شود که شامل 65 حفاری با 85605 کیلو وات می شود. فقط 23 تا از آنها برای تولید انرژی گرمایی آزاد شده اند. بهره برداری از منابع زمین گرمایی در وجوودیا محدود به متدهای سنتی با اهداف درمانی و ایجاد سرگرمی است. آب دوتا از این چاله ها برای رشد کردن تولیدات در گلخانه ها، سه تا از چاله ها برای گرمایش کشاورزی، سه تا برای گرم کردن ساختمان های تجاری، دوتا از آنها به چرم و منسوجات تعلق یافته درحالیکه 13 تا از آنها برای اهداف استحمام درمانی در آبهای گرم استفاده می شود.

خارج از محدوده وجوودیا، منابع آبهای زمین گرمایی برای منابع گرم کردن گلخانه ، مزرعه ماکیان، امکانات صنعتی و ساختمان های توان بخشی و مراکز توریستی استفاده می شود.

 

بهره برداری از منابع هیدرو زمین گرمایی برای نوع عملکرد در صربستان از جدول 1 ارائه شده است.

پتانسیل های بالقوه ای برای انرژی به کارگیری انرژی زمین گرمایی در صربستان وجود دارد که ممکن است برای کاربردهای مسکونی، سازمانی و صنعتی است که می تواند جایگزین استفاده از حدودا 500000 تن از سوخت های وارداتی سالیانه شود.

5- نتیجه گیری

برمبنای استراتژی توسعه انرژی در صربستان به همان خوبی تطابق با دیدگاه تعریف شده توسعه قابل تحمل کشور، رفتارهای تحقیقاتی برای یافتن در دسترس بودن منابع موازی انرژی در قلمرو صربستان وجود داشت.

بعلاوه، برطبق نتیجه گیری ها، تقدم های کوتاه مدت و بلند مدتی برای توسعه بخش انرژی وجود دارند و مهمتر از همه، درمیان بازسازی طرح های انرژی موجود و معیارها و فعالیت های لازم برای افزایش کارآیی انرژی است.

باتوجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق و با استفاده از ملاک های در دسترس بودن، توجیهات اقتصادی و بوم شناختی، انرژی زمین گرمایی می تواند بعنوان انرژی جدیدی که مناسب صربستان است در نظر گرفته شود. برخی معیارهای از منابع قابل تجدید ، حالت تولیدات ممتاز را دارند. آنها به عنوان واگذاری ، جبران مالیات و مصرف، اولویت مارکت های توان الکتریکی سازمان دهی شده روز دیگر تولید کنندگان که توان الکتریکی را تحت شرایط مساوی پیشتهاد می دهند برچسب می زنند.

بهره برداری از انرژی زمین گرمایی بعنوان اولین نوع از منابع تجدید پذیر در صربستان،یک صحبت سطح پایین ناعادلانه در مورد تعادل مصرف انرژی است که در اروپا جز سرشارترین هاست. با سرمایه گذاری های کوچک، در مقایسه با سوخت های ناپاک محیطی و قراردادی وارداتی ، انرژی زمین گرمایی و سوخت های زیستی، در ده سال آینده، ممکن است 10% از کل تقاضاهای گرمایی در صربستان را پوشش دهند، وجایگزین استفاده سالیانه حداقل 500000 تن سوخت شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی