ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی

ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی

مطالب این وبلاگ مربوط به وب سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر می باشد

۴۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طرح هماهنگ کنترلر TCSC و PSS با بکارگیری تکنیک بهینه‌سازی ازدحام ذرات

Coordinated Design of TCSC Controller and PSS Employing Particle Swarm Optimization Technique

چکیده- این مقاله کاربرد تکنیک بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) برای طرح هماهنگ پایدارساز سیستم قدرت (PSS) و یک کنترلر مبتنی بر جبرانساز سری کنترل‌شده با تریستور (TCSC) را معرفی می‌کند تا پایداری سیستم افزایش یابد. مساله طراحی PSS و TCSC به صورت یک مساله بهینه‌سازی حوزه زمان فرمولبندی می‌شود. برای جستجوی پارامترهای بهینه‌ کنترلر، از الگوریتم PSO استفاده می‌شود. با کمینه‌ کردن تابع هدف حوزه زمان، که در آن انحراف سرعت نوسانی روتور ژنراتور هم دخالت دارد، عملکرد پایداری سیستم بهبود می‌یابد. برای مقایسه توانمندی PSS و کنترلر TCSC، این‌ها ابتدا به صورت مستقل و سپس در یک حالت هماهنگ و برای کاربردهای منفرد و هماهنگ[1] طراحی می‌شوند. کنترلرهای ارائه‌شده بر روی یک سیستم قدرت با اتصال ضعیف تست می‌شوند. تحلیل مقدارویژه و نتایج شبیه‌سازی غیرخطی ارائه می‌شوند تا کارائی روش طرح هماهنگ نسبت به طرح منفرد نشان داده شود. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهند که کنترلرهای ارائه شده در میراکردن نوسانات فرکانس پائین ناشی از اغتشاشات کوچک مثل تغییر در توان مکانیکی ورودی و تنظیمات ولتاژ مرجع، موثر هستند.

عبارات کلیدی- بهینه‌سازی ازدحام ذرات، مدل فیلیپس- هفرون، پایداری سیستم قدرت، PSS، TCSC.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

طرح کنترل جریانِ فیدبکِ ولتاژ برای عملکرد حالت گذرای بهبودیافتۀ درایوهای ماشین سنکرون مغناطیس دائم

 

چکیده- این مقاله یک طرح کنترلی نوین برای کنترل سریع جریان ماشین‌های سنکرون مغناطیس دائم ارائه می‌کند. روش ارائه‌شده عمدتا در حالت گذرای کنترل جریان و بدون مشخصات تخریب‌کننده حالت ماندگار کار می‌کند. روش ارائه شده در محدوده وسیعی از سرعت ها کاربرد دارد: در سرعت پایین‌تر از سرعت پایه و در ناحیه تضعیف‌ شار. با کمک این روش، مقادیر مرجع جریان‌های d-q اصلاح می‌شوند و بنابراین این جریان‌ها از منحنی موسوم به "میانبُر[1]" در صفحه مختصات d-q پیروی می‌کنند. کارائی روش‌ پیشنهادی توسط شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای و تجربی به تایید می‌رسد. زمان نشست[2] در مقایسه با روش مرسوم 55% کاهش می‌یابد.

 

عبارات شاخص- تنظیم جریان، پاسخ گذرای سریع، ماشین سنکرون مغناطیس دائم.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

کنترلر SSSC مبتنی بر بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) برای بهبود عملکرد پایداری حالت گذرا

A PSO-based SSSC Controller for Improvement of Transient Stability Performance

چکیده- استفاده از یک کنترلر جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC) برای بهبود عملکرد پایداری گذرای سیستم قدرت به طور کامل در این مقاله بررسی شده است. مساله طراحی کنترلر SSSC به صورت یک مساله بهینه‌سازی بیان شده و از تکنیک بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) برای جستجوی پارامترهای بهینه کنترلر استفاده شده است. با کمینه‌کردن تابع هدفِ حوزه زمان که شامل زاویه نوسانی روتور ژنراتور نیز هست؛ عملکرد پایداری گذرای سیستم بهبود می‌یابد. کنترلر ارائه شده در این مقاله، روی یک سیستم قدرت با اتصال ضعیف که در معرض انواع اغتشاشات شدید قرار دارد، مورد آزمون قرار گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازیِ غیرخطی بیان شده‌اند تا کارائی کنترلرِ ارائه شده و توانائی آن در میرائی نوسانات فرکانس کوچک نشان داده شود. همچنین مشاهده می‌شود که کنترلر SSSC ارائه شده در این مقاله، حین اغتشاشات شدید به خوبی پروفیل ولتاژ را بهبود می‌دهد.

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

اکتشاف انرژی زمین گرمایی به عنوان یک اولویت توسعه پایدار انرژی در صربستان

Exploitation of geothermal energy as a priority of sustainable energetic development in Serbia

 

چکیده: بحران اقتصادی جهانی واقعی، شامل همه مسائل شناخته شده دیگر از توسعه قابل تحمل، جهت توسعه همه کشورهای جهان را بازتاب می دهد. صربستان، مانند اروپا در اولین گام توسعه اش، برای تطابق پیشرفتش با تجربه کشورهای دیگر از توسعه های قابل تحمل و مطابق قوانین حوزه فعال و کارآیی فعال به همان خوبی ترفیع و توسعه بخش استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی تلاش می کند. از سوی دیگر صربستان کشوری است که به همه انواع انرژی وابستگی دارد، که ثبات اقتصادی آن تاثیر گسترده ای خواهد داشت. بنابراین، استراتژی توسعه انرژی الزامی بودوبا همه جنبه های توسعه انرژی تا سال 2015 سروکار دارد و همچنین اولویت هایی را تعریف میکند که می تواند به شکل عمده در انتخاب فرم منابع انرژی متناوب دیگر دیده شود. این منابع، برمبنای برخی از این ملاک ها، می توانند بعنوان مناسب ترین راه برای جایگزینی تدریجی انرژی که از منابع مرسوم بدست می آید، در نظر گرفته شوند. با توجه به اهداف استراتژیک تعریف شده و پتانسیل های داخلی که در معرض مصرف شدن هستند، به همان خوبی پارامترهای اقتصادی، یک منبع متناوب انرژی از اهمیت پایه ای برای اکتشافات آتی در قلمرو انرژی حرارتی زمین صربستان انتخاب شد. تحقیقات اشاره به این واقعیت دارد که صربستان قادر به پاسخ گویی مناسب به مطالبات پروتکل کیوتو و قوانین اروپایی درخصوص جانشین کردن مقدار مشخصی از سوخت های فسیلی با سوخت های مواد بیولوژیکی خام می باشد.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

سیستم یکپارچه انرژی برای بهبود بهره وری انرژی و ترویج توسعه منابع انرژی تجدید پذیر در مقیاس بزرگ بسیار مهم است و در عین حال می تواند استفاده از زیرساخت های اجتماعی و امنیت عرضه انرژی را بهبود بخشد. سیستم های فتوولتائیک، توربین های بادی و دیگر منابع انرژی تجدید پذیر برق را می توان  با سیستم ذخیره سازی انرژی کوپل کرد. برای استفاده از روش کنترل سیستم های ذخیره سازی انرژی، مهم ترین بخش استراتژی کنترل دیسپاچ درواقع سیستم ذخیره سازی انرژی است. انتظار می رود که سیستم انرژی بتواند انرژی دشارژ بیشتری در طول دوره اوج بار داشته و درعین حال دشارژ کمتری در دوره کم باری داشته باشد. در این راستا، روش کارآمد استفاده از آستانه ثابت و آستانه پویا برای محاسبه توان آستانه تخلیه برای کنترل توان تخلیه سیستم ذخیره سازی است. با مقایسه نتایج مدیریت انرژی، روش آستانه پویا بالاترین بهره وری مدیریت انرژی را ارائه داده است.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

مزایای واسط‌های الکترونیک قدرت برای سیستم‌های انرژی پراکنده

Benefits of Power Electronic Interfaces for Distributed Energy Systems

 

چکیده__ با افزایش استفاده از سیستم‌های انرژی توزیع شده (DE) در صنعت و پیشرفت‌های فنی آن، فهم مجتمع کردن این سیستم‌ها با سیستم‌های الکترونیک قدرت، مهم تر شده است. بازارها و سودهای جدید برای کاربردهای DE، شامل توانایی ارایه خدمات جانبی، بهبود بازده انرژی، بهبود قابلیت اطمینان سیستم قدرت، و اجازه انتخاب دادن به مشتری، می‌باشد. واسط‌های الکترونیک قدرت پیشرفته (PE) به سیستم‌های DE اجازه می‌دهد تا عملکردی بهبود یافته _ به ‌صورت اقدامات بهبود کیفیت توان و ولت-آمپر راکتیو (VAR)، افزایش سازگاری سیستم الکتریکی با کاهش دادن عوامل خطا، و انعطاف در عملکرد با منابع DE مختلف دیگر، همزمان با اینکه هزینه‌های اتصالات را نیز کاهش می‌دهد، ارایه دهند. این مقاله، مسایل مجتمع کردن سیستم را که به سیستم‌های DE مربوط می‌باشد، امتحان کرده و مزایای استفاده از واسط‌های PE برای این کاربردها را نشان می‌دهد.

اصطلاحات مربوط__ انرژی توزیع شده (DE)، تولید توزیع شده (DG)، جریان خطا، اتصال داخلی، واسط، اینورتر، میکروشبکه، الکترونیک قدرت (PE)، کیفیت توان.

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

کاربردهای انرژی زمین گرمایی

Applications of Geothermal Energy

 

تمایز میان سیستم های زمین گرمایی در اعماق سطح و نزدیک سطح از سطوح مختلف عمق از مخازن زمین گرمایی و روش های مختلف استفاده دنبال میشود (شکل 4.1 ( با این وجود ، انتقال بین دو منطقه هموار است.  تمایز این دو زمینه اصلی استفاده از انرژی زمین گرمایی مفید است، چرا که تکنیک های خاص شان برای تولید انرژی نیاز به پارامترهای مختلف زمین شناسی و ژئوفیزیکی بمنظور توصیف سیستمها دارد  . سیستم های عمیق زمین گرمایی گرمایی با استفاده از گمانه های عمیق از انرژی زمین بهره برداری میکند. انرژی گرمایی استخراج شده می تواند به طور مستقیم مورد استفاده قرار گیرد و به انتقال بیشتر نیاز ندارند. سیستم های زمین گرمایی سطحی، انرژی حرارتی را از بالاترین لایه پوسته زمین استخراج میکنند . در اغلب موارد عمقی در حدود 150 متر میباشد .  که ممکن است به بیش از  400 مترنیز افزایش یابد . سیستم های معمول عبارتند از : جمع کننده های حرارتی زمین ، مبدل های حرارتی گمانه ، گمانه ها و آب های زیرزمینی ، و انبوهی از انرژی های زمین گرمایی . بهره برداری غیر مستقیم است و نیاز به تبدیل به پمپ های حرارتی دارد  . استفاده مستقیم در درجه حرارت بسیار پایین از طریق لوله های حرارتی در حال توسعه است . گرم کن های سوئیچ railoard و deicing جاده ها  از برنامه های کاربردی بالقوه می باشد . با این تعریف از مرز بین سیستم های کم عمق و عمیق ، روش های زمین گرمایی عمیق در عمق 400 متر و کمتر از آن استفاده میشود. با این حال، سیستم های عمیق زمین گرمایی کم آنتالپی به معنای درست و واقعی آنهایی هستند  که در عمق بیش از 1000 متر و بالاتر از 60 درجه سانتی گراد هستند . یکی از نیازها در به خاطر سپردن ،  در زمینه هایی با  آنتالپی بالا مایع با درجه حرارت بالا می تواند از گمانه ها یی در محدوده صدها متر به جای هزاران متر همانند زمینه های زمین گرمایی عمیق با آنتالپی کم تولید می شود.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

 

  • ۰
  • ۰

کاهش فلیکر ولتاژ مبتنی بر ANN (شبکه‌های عصبی مصنوعی) با UPFC و با استفاده از الگوریتم SRF

ANN Based Voltage Flicker Mitigation with UPFC Using SRF Algorithm

 

فلیکر ولتاژ، پدیدۀ آزاردهنده نوسان شدت نور، که حاصل تغییر سریع در بارهای صنعتی و خانگی مثل عملکرد دوره‌ای کوره قوسی است، باعث یک نگرانی برای بهره برداران و مشتریان حومه شده است. جریان کوره قوسی شبه پریودیک و دارای فرکانسی حدود 10 Hz است که باعث فلیکر قابل لمس (قابل درک) می‌شود. ادوات FACTS مثل SVCها، STATCOM، UPFC و تجهیزات خاص برقی مثل DSTATCOM با کنترل سریع توان راکتیو قادر به حل مسائل فلیکر ولتاژ بوده‌اند. اما؛ کنترل توان اکتیو در کنار کنترل توان راکتیو باعث حل بهتر و موثرتر مساله فلیکر ولتاژ می‌شود. در این مقاله، کاهش فلیکر ولتاژ به کمک UPFC توسط نرم افزار MATLAB تحلیل می‌شود. الگوریتم کنترلی مبتنی بر ANN، فلیکر را به خوبی کنترل می‌کند. این الگوریتم کنترلی مبتنی است بر روش قاب مرجع سنکرون (SRF). این الگوریتم توان‌های اکتیو و راکتیو را به‌طور همزمان کنترل می‌کند. وقتی مبدل سری UPFC فلیکر ولتاژ را اصلاح می‌کند، مبدل شنت ذخیره انرژی لینک dc را تدارک می‌بیند. برای حفظ ولتاژ لینک dc از یک مدار خودشارژکننده استفاده شده است. عملکرد دینامیکی به کمک این الگوریتم بررسی می‌شود.

 

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

تحلیل تلفات عملکردی نیروگاه‌های برق حرارتی در آلمان روش مدل دینامیکی سیستم با استفاده از داده‌های بدست آمده از مدلسازی اقلیم منطقه‌ای

Analysis of performance losses of thermal power plants in Germany e A System Dynamics model approach using data from regional climate modelling

 

چکیده

اغلب نیروگاه‌های برق حرارتی بیش از 300 مگاوات از آب رودخانه برای خنک‌سازی استفاده می‌کنند. افزایش دما آب و هوا در اثر تغییرات جوی می‌تواند به طور قابل توجهی روی راندمان و محصول توان این نیروگاه‌های برق تاثیر بگذارد. در این مقاله ما این آثار را با مدلسازی واحدهای نیروگاه حرارتی آلمان و سیستم‌های خنک‌سازی مربوط به آنها بررسی می‌کنیم که این کار از طریق شبیه‌سازی دینامیکی و با در نظر گرفتن آستانه‌های قانونی برای تخلیه گرما به آب رودخانه‌ها به همراه پیش‌بینی اطلاعات جوی محقق می‌شود. کاهش احتمالی در خروجی و راندمان آتی (2011- 2040 و 2040- 2070) برای نیروگاه‌های برق حرارتی از طریق سیستم‌های خنک‌سازی once-through (OTC) و مداربسته (CCC) و تحت چارچوب‌های قانونی فعلی انجام می‌گیرد. اعتبارسنجی مدل نشان داد که روش انتخاب شده دینامیک سیستم برای تحلیل آثار تغییرات جوی روی واحدهای برق حرارتی مناسب است. نتایج این مدل نشان دهنده کمترین آثار برای واحد‌ها از طریق سیستم‌های CCC است: گرایش میانگین برای CCC برای سناریوی A1B (2011 2070) انتظار می‌رود برابر -0.10 W/a بوده و برای یک سیستم OTC برابر -0.33 MW/a باشد. بر پایه اطلاعات روزانه، توان خروجی همه واحدهای OTC مدنظر به 4/66% ظرفیت نامی کاهش می‌یابد، و برای یک واحد تنها حتی به 32% هم می‌رسد.

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

  • ۰
  • ۰

تکنیکی برای ارزیابی بهبود قابلیت اطمینان حاصل از سیستم‌های ذخیره انرژی

A Technique for Evaluating the Reliability Improvement due to Energy Storage Systems

چکیده- از سیستم‌های ذخیره انرژی (ESS) می‌توان برای بهبود قابلیت اطمینان منبع توان در اماکن روستائی ایزوله، که توسط شبکه‌های شعاعی طولانی تغذیه می‌شوند، استفاده کرد. این مطالعه بیانگر روش مبتنی بر شبیه‌سازی مونته کارلو برای ارزیابی توانائی بهبود قابلیت اطمینان توسط یک چنین سیستم ذخیره‌ انرژی است. از روش ارائه شده در اینجا می‌توان برای ایجاد توان نامی و مدت ذخیره‌سازی مناسب بهره گرفت تا به یک هدف قابلیت اطمینان مشخصی دست یافت. این مقاله یک مورد مطالعه برای یک ناحیه روتاسئی در مانیتوبا را بررسی کرده و بین مقادیر مورد انتظار از شاخص های قابلیت اطمینان و مدت ذخیره‌ انرژی، رابطه‌ای بنا می‌کند. نتایج شبیه‌سای نشان می‌دهد که با افزودن یک  سیستم ذخیره انرژی واقع در پست دوردست، شاهد بهبود قابلیت اطمینان منبع توان هستیم. با این حال، با توجه به هزینه‌های زیادی که این کار در بر می‌گیرد و در نوشتجات به آن اشاره شده است، این گزینه شاید از لحاظ اقتصادی هنوز به صرفه نباشد.

کلمات کلیدی- سیستم ذخیره انرژی؛ قابلیت اطمینان منبع.

 

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق