ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی

ترجمه تخصصی مهندسی برق

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق گرایش قدرت، کنترل، الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی

مطالب این وبلاگ مربوط به وب سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر می باشد

  • ۰
  • ۰

کنترلر SSSC مبتنی بر بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) برای بهبود عملکرد پایداری حالت گذرا

A PSO-based SSSC Controller for Improvement of Transient Stability Performance

چکیده- استفاده از یک کنترلر جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC) برای بهبود عملکرد پایداری گذرای سیستم قدرت به طور کامل در این مقاله بررسی شده است. مساله طراحی کنترلر SSSC به صورت یک مساله بهینه‌سازی بیان شده و از تکنیک بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) برای جستجوی پارامترهای بهینه کنترلر استفاده شده است. با کمینه‌کردن تابع هدفِ حوزه زمان که شامل زاویه نوسانی روتور ژنراتور نیز هست؛ عملکرد پایداری گذرای سیستم بهبود می‌یابد. کنترلر ارائه شده در این مقاله، روی یک سیستم قدرت با اتصال ضعیف که در معرض انواع اغتشاشات شدید قرار دارد، مورد آزمون قرار گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازیِ غیرخطی بیان شده‌اند تا کارائی کنترلرِ ارائه شده و توانائی آن در میرائی نوسانات فرکانس کوچک نشان داده شود. همچنین مشاهده می‌شود که کنترلر SSSC ارائه شده در این مقاله، حین اغتشاشات شدید به خوبی پروفیل ولتاژ را بهبود می‌دهد.

سفارش ترجمه تخصصی مهندسی برق

 

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله، بهبود عملکرد پایداری گذرا توسط یک کنترلر SSSC بیان شده است. برای مساله طراحی کنترلر ارائه شده، یک تابع هدفِ مبتنی بر شبیه‌سازیِ غیرخطی به منظور افزایش میرایی سیستم توسعه یافت. سپس، برای جستجوی پارامترهای بهینه کنترلر، تکنیک بهینه‌سازی ازدحام ذرات (PSO) به کار رفت. کارائی کنترلر SSSC ارائه شده به منظور بهبود عملکرد پایداری گذرای سیستم قدرت و نیز طراحی آن توسط روش‌های بیان شده در این مقاله، به کمک یک سیستم قدرت با اتصال ضعیف که در معرض انواع اغتشاشات شدید قرار دارد، نشان داده شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازیِ غیرخطی نشان دهندۀ کارائی کنترلرِ ارائه شده و توانائی آن در میرائی نوسانات فرکانس کوچک است. علاوه بر این، کارائی کنترلر SSSC ارائه شده در غلبه بر نوسانات سیستم قدرت و بهبود پروفیل ولتاژ تحت انواع اغتشاشات شدید نیز نشان داده شده است. می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که کنترلر SSSC ارائه شده در این مقاله، با افزایش میرائی سیستم باعث می‌شود محدوده پایداری سیستم قدرت افزایش یابد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی